جمعه، 30 تیر 1396
روابط عمومی

اهداف مشترك روابط عمومي‌ها:
   
1- حاكميت حسن تفاهم در ارتباطات داخلي و خارجي: با عنايت به اين نكته اساسي، اتخاذ هر گونه تصميم ابتدا بايد در داخل سازمان بر جايگاه منطقي خود بنشيند تا بتوان آن را در برون از سازمان ارائه داد.
 
2- تقويت ارتباطات داخلي: مسئولان و دست اندركاران روابط عمومي‌ها از طريق انتشار بولتن، برگزاري ديدارهاي عمومي با مسئولان رده بالاي سازمان، بر پايي نمايشگاه‌ها، مراسم و جشن‌ها و بهره‌گيري از هر امكان ديگر در تقويت ارتباطات داخلي مي‌كوشند.
 
3- تقويت ارتباطات خارجي: روابط عمومي‌ها پس از تقويت ارتباطات داخلي به توسعه و گسترش ارتباطات خارجي مي‌پردازند كه در اين قسمت از وسايل ارتباط جمعي استفاده‌هاي بهينه مي‌شود.
 
 
نقش روابط عمومي سازمان:
 
نقش روابط عمومي به عنوان يك حوزه و در يك نگاه كلي‌تر به عنوان يك رسانه پويا ايجاد پل ارتباطي بين مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانه‌هاي گروهي از جمله صدا و سيما و نشريات كشور از طريق اطلاع رساني به موقع و صحيح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ايمني جامعه و نيز آگاهي مردم از چگونگي خطرات و رعايت اصول ايمني (هشدارها و ايمني‌ها) زمينه‌هاي كاهش آتش‌سوزي و حوادث را مهيا ساخته است و با همه رسانه‌هاي گروهي بدون هيچ گونه تأخيري همكاري و هم ياري مي‌كند.
 
 
اهم فعاليت‌هاي روابط عمومي و امور بين الملل سازمان:

  • ایجاد و توسعه پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی با عنوان 125.AHVAZ.irحاوی مجموعه ارزنده‌ای از اطلاعات سازمانی، توصیه‌های ایمنی، مقالات علمی و معرفی واحدهای عملیاتی و ایستگاهی همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارش‌های تصویری.
  • جمع‌آوری خاطرات ارزنده آتش‌نشانان برای ‌نگارش و انشار آن.
  • چاپ و انتشار كتاب‌های ایمنی و هدایای آموزشی-تبلیغاتی ویژه كودكان و نوجوانان.
  • تولید و پخش فیلم‌های انیمیشن با موضوع آتش‌نشانی و با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی جامعه.
  • ساخت كلیپ مربوط به آتش‌نشانی‌
  • هماهنگی برای برگزاری همایش‌های مختلف با موضوعات تخصصی ايمني و آتش نشاني
  • تعامل و برقراری ارتباط گسترده با رسانه‌های نوشتاری و صدا و سیما، با برگزاری كنفرانس‌های خبری، مصاحبه‌های تخصصی، میز گردهای آموزشی و حضور موثر در برنامه‌های مختلف صدا و سیما.
  • همكاری مستمر با شبكه‌های رادیویی با ارائه توصیه‌های ایمنی.
  • جمع آوری بریده جراید از اخبار مربوط به سازمان وانعكاس آنها به مديريت
  • تشكیل ستاد خبری در ستاد فرماندهی برای ارسال فوری گزارش‌های خبری درباره آتش‌سوزی‌ها و حوادث به واحد خبر روابط عمومي سازمان
  • توزیع گسترده بسته‌های آموزشی و فرهنگی و سی دی‌های سرگرمی- آموزشی به كاركنان ایستگاه‌ها برای بهره برداری در اوقات فراغت.
  • توسعه ارتباطات خارجی از طریق عضویت در انجمن‌های تخصصی، ایجاد تعامل با سازمانهاي هم رديف شغلي
  • حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و سمینارها و همایش‌ها به منظور تعامل هرچه نزدیكتر با مدیران و دست اندركاران امور ایمنی و آتش‌نشانی .
  • بزرگداشت 7 مهر(روز آتش‌نشان) با اجرای برنامه‌های متنوع همچون رژه ناوگان خودرویی، برپایی نمایشگاهها، تبلیغات گسترده شهری و رسانه ای، ساخت و پخش فیلم، برگزاری مراسم ویژه با حضور خانواده محترم كاركنان ،اهدای لوح آتش‌نشان شجاع به امدادگران و نجاتگران نمونه، قدردانی از خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و...
  • ساخت فیلم‌های مستند با موضوع آتش‌سوزی و حوادث و با هدف آموزش اصول ایمنی، معرفی و انعكاس عملكرد سازمان.
  • حضور در نمایشگاه‌های مختلف.
  • همكاری با فیلمسازان، برنامه سازان و دانشجویان علاقمند به اجرای طرح‌های مرتبط با آتش‌نشانی.
  • پخش زیرنویس از شبكه‌های مختلف تلویزیونی بمناسبت‌های مختلف و با موضوعات متعدد از جمله گازگرفتگی، ایمنی در تكایا، استقبال از بهار، چهارشنبه سوری و...
  • برگزاری نشست‌های مطبوعاتی با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های سازمانی.
  • تهیه پوستر‌های توصیه‌های ایمنی و بنرهای تبلیغاتی و نصب آن در بیل بوردهای ایستگاه‌ها و سطح شهر بمنظور ارتقاء دانش ایمنی شهروندان.